To nye rapporter om information literacy og e-bøger

Springer har udgivet en række White Papers om e-bøger. Den seneste med titlen eBook Use and Acceptance in an Undergraduate Institution (12 s./pdf). I den undersøges brugen og holdningen til e-bøger blandt studerende og forskere på Wellesley College.

Læs et kort resume: Higher Education: New White Paper From Springer Examines eBook Adoption and Usage at Undergraduate Universities

ACRL har udgivet et white paper med titlen Intersections of Scholarly Communication and Information Literacy.

Konklusion

…the paper recommends four objectives, with actions for each, which could be taken by ACRL, other academic library organizations, individual libraries and library leaders. The overarching recommendations are:

  1. integrate pedagogy and scholarly communication into educational programs for librarians to achieve the ideal of information fluency;
  2. develop new model information literacy curricula, incorporating evolutions in pedagogy and scholarly communication issues;
  3. explore options for organizational change; and
  4. promote advocacy.
Reklamer
Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s